mandag 19. januar 2009

Kjøkkenlampe

I dag syns jeg det var særdeles tungt å komme seg opp og ut! Deilig at vi nå går mot lysere tider - og idag er det sol og nesten helt blå himmel, så dagen i dag har mye lys i seg.

Når jeg nå sitter og her og tenker på lyset, så må jeg selvfølgelig bli minnet på min kjøkkenlampe.


Denne lekre Lastra som Antonio Citterio fra Italia har designet for Flos i 1999 er jo bare en drømmelampe - som jeg evt kan kjøpe når jeg blir rik:)


Ellers er jo denne Romeo Moon av Philippe Strack 1996 også veldig lekker.


Frisbi av Acille Catiglioni fra 1976 er jo også en tøff lampe som jeg igrunn har likt lenge, men vet ikke helt om den passer inn her hos oss.

Så lampen som står øvers på ønskelisten pr idag da, Louise Cambell sin Collage. Liker den veldig godt, og tror den kunne vært et bra element over spisebordet på kjøkkenet.
Kom gjerne med innspill og tips til andre lamper også.

1 kommentar:

Ninas Drops sa...

Hei
Takk for hilsen hos meg
Ja der er sant her var det mange drømmelamper synes jeg. Liker veldig godt Phillippe Starck og ikke minst den danske designeren Louise C....

Så herlig kjøkken du har i det nye huset, kjempegøy.

Fin fine barnerom også. Ser ut som vi liker mye likt vi to. Legger deg til hos meg så jeg kan få komme på besøk igjen jeg.


oki ha en fortsatt fin dag.